Jag har blivit organdonator



Jag har precis blivit organdonator. Det är egentligen hemskt att jag inte varit det innan och ännu mer pinsamt vad som fick mig att bli det. You could never guess...

Okej, jag tittade på Extreme home makeover :P Och det var en familj där en pojke på 16 år dött och varit organdonator och fått fyra andra personer att leva, bland annat fick en jämnårig tjej hans hjärta. Det är ovärdeligt. Att man kan rädda liv när man dött. Så jag gick in på Donationsådets hemsida och blev organdonator. Det är superenkelt och man kan rädda liv.

http://www.edb.utexas.edu/steinhardt/images/062123%20Live%20Give%20Chapter%20Sh.jpg



1 Elli:

skriven

Hej Charlotte! Älskar din blogg!! :)



Jag har verkligen panik och behöver råd innan jag gör nåt dumt... Jag är 14 år och för ca 2 år sedan kom jag ut med att jag är bi. Jag började få starka känslor för en tjej som jag har känt i stort sett hela mitt liv. Hon är ett år äldre än mig. Jag berättade för henne att jag var bi, och hon blev lite chockad. Men det hade inte direkt förändrat nåt mellan oss.



Nån månad senare när vi chattade på MSN frågade hon om jag gillade nån tjej. Jag svarade bara kanske i början. Sen försökte hon få mig att säga vem för hon var av nån anledning VÄLDIGT nyfiken. Det slutade med att jag berättade för henne att det var henne jag gillade. Hon fick världens chock... Hon skrev massa saker som att hon hatade mig och att jag var sjuk osv. Jag har bara nyligen kommit över förlusten av vad som brukade vara en av mina närmsta vänner.



Nu har jag fått känslor för en annan tjej i min skola. Hon är lika gammal som jag men går i nian. Vi har bara varit vänner sen i våras men jag har fått väldigt starka känslor för henne... Jag är extremt attraherad av henne, jag får fjärilar i magen bara av att se henne på bilder på t.ex. hennes blogg. Hon är nåt särkillt. Jag vill berätta för henne, men jag är så jävla rädd att hon ska reagera på samma sätt som den andra tjejen gjorde. Hennes vänskap är värdefull, och jag vet inte om jag vågar riskera att förlora henne... Vad ska jag göra?? Tack på förhand!



Kramar från Elli

2 Ada:

skriven

Bra gjort! Jag har också anmält mig. Det borde alla göra.

Kommentera här:

Lämna personangrepp och andra otrevligheter där de hör hemma: i en förpestad hjärna. Här finns plats för läsarfrågor, ris och ros som rör bloggen och andra trevligheter. Har du en hemlig fråga eller vill komma i kontakt med mig kan du istället maila på: [email protected]