1 Anonym:

skriven

Hej!
Jag har gått in en period där jag inte mår så bra. Jag är en flicka på 14 år. Jag har alltid varit lycklig, jättekär i en kille vilket jag fortfarande är och min dröm just nu är att bli tillsammans med honom. Men. Allt började egentligen för lite över ett år sen. Juni 2012. Jag blev lite kär i en tjej i min klass. Men det släppte rätt fort och nu har hon ändå bytt skola. I vintras blev jag kär i en tjej igen. Jag tror att jag är bisexuell. Jag kommer inte bli lesbisk, för jag gillar killar och blir kär i killar. Men det kan ju alltid ändras. Det är tre tjejer i min klass som jag umgås med och vi är jätte tajta. Vi har faktiskt pratat om hur vi skulle reagera om någon skulle komma ut som homo/bi. Då stack det till hårt i magen. Jag höll det inom mig och sa att jag skulle tycka det var helt normalt, vilket två av mina kompisar gjorde. Men den tredje. Hon sa att hon tycker det är jätte äckligt med homosexuella. Hon berättade att på hennes förra skola så kom hennes bästa kompis ut framför henne och hon lämnade henne för hon blev så äcklad. Jag visste inte vad jag skulle göra :( Ifall jag kommer ut som bi för henne kommer hon lämna mig också. Mina två andra kompisar tycker det är normalt och inte äckligt. I maj 2013 tog jag mig till mods. Jag kom inte ut. Men jag berättade för min ena kompis hur jag kände. Hon tyckte det var normalt som sagt, och tyckte synd om mig då jag har gråtit mig till sömns x antal gånger för jag var rädd. Jag trodde det skulle kännas bättre och det gjorde det väl lite. Men nu är det värre än någonsin. Så fort jag ser pride flaggan gör det ont i magen. För att jag tror att jag vill vara så. Så fort jag ser en bild på två tjejer vill jag vara så. Men sen andra stunden ångrar jag mig. Jag vet inte om jag är så rädd för att komma ut. Min mamma la ibland homofobiska kommentarer nu under EM för kvinnor vilket gjorde mig ledsen. Det finns inget de kan göra, för det här är den jag är. Men jag vill bara inte svika de. Även fast jag är bara är bi. Mitt problem just nu är att jag inte vet vad jag ska göra. Eftersom jag inte vet vad jag vill eller om jag är bi eller hetero. Ifall jag kommer ut känns det som jag kommer ångra mig igen. Men jag mår ändå inte bra. Vill inte prata med kurator eller likanade. Vad ska jag göra? :(

Kommentera här:

Lämna personangrepp och andra otrevligheter där de hör hemma: i en förpestad hjärna. Här finns plats för läsarfrågor, ris och ros som rör bloggen och andra trevligheter. Har du en hemlig fråga eller vill komma i kontakt med mig kan du istället maila på: [email protected]