Min Sverigebild



Den här bilden på mig och min flickvän Mirella är tagen mitt på Drottninggatan med en av mina närmaste vänner Maria Östling bakom kameran. 
 
Vi valde att ta den här bilden för vi längtar efter dagen då även VI slutar att bli förvånade av att se två brudar eller två killar kyssa varandra på en öppen gata. 
 
Jag som varit öppet lesbisk i 12 år har sett samhällets hbtqi-tolerans förändras mycket. Jag fick möta mycket mer hat när jag pussade min första tjej back in the days, då kändes en kyss mer provocerade, att kyssas öppet blev som ett politiskt statement. Idag känns det lättare och mindre läskigt att visa kärlek öppet, som här, på en av Stockholms folktätaste gator. 
 
Homofobi finns överallt i Sverige, även om vårt land anses gayvänligt. Jag tycker att det överlag funkar bra att leva öppet med en annan kvinna i Sverige, men jag drömmer om den dagen då ingen höjer ögonbrynen, när vi har lika lätt att adoptera och när folk slutar säga "jag är inte homofob, men..." eller använder bög, flata eller lebb som skällsord. 
 
1 Felicia:

skriven

Du har kanske redan sett det men jag såg idag att du är med i ett Youtubeklipp från idol!
Klippet heter:
Erik Rapp - Too Close - Idol Sverige 2013 (TV4)

Spola till 0:25 så sitter du där med fint rosa hår och spelar på din gitarr :D
Just när dom filmar dig så säger Pär Lernström "men så var det ju det här med att sticka ut från mängden också" haha!

Så ville bara berätta det här ifall du inte visste :) kram

Svar: Haha vad roligt!! :P tack för att du berättade! Visste inte :)
Presentation:

2 Lee:

skriven

Helt underbar bild! Love it! Ni är så fina♡

Kommentera här:

Lämna personangrepp och andra otrevligheter där de hör hemma: i en förpestad hjärna. Här finns plats för läsarfrågor, ris och ros som rör bloggen och andra trevligheter. Har du en hemlig fråga eller vill komma i kontakt med mig kan du istället maila på: [email protected]